Co to jest e-mail marketing?

Pierwszym pytaniem jakie należy zadać w kontekście wysyłania mailingów jest to, co to jest e-mail marketing? Najprościej rzecz ujmując można powiedzieć, że jest to forma marketingu, która wykorzystuje pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji.

https://www.znajdzreklame.pl/murale-reklamowe

Podzielić go możemy na newslettery oraz mailingi. Często z rozpędu marketerzy stosują oba te pojęcia zamiennie. Tymczasem newslettery to kampanie z bazy własnej, natomiast mailingu to komunikaty sprzedażowe. Ostatecznie jednak najczęściej oba te pojęcia są po prostu wrzucane do jednego worka email marketing. Generalnie można więc dzielić go na sprzedaż i informacje. Oczywiście można pokusić się też o stwierdzenie, że w biznesie praktycznie każdy newsletter ma na celu wygenerowanie sprzedaży. Skuteczny e-mail marketing to wypadkowa następujących elementów: higieny bazy danych, dostarczalności narzędzia, zrozumienia grupy docelowej oraz kreacji komunikatu. Higiena bazy danych polega na tym, że weryfikujemy czy adresy są prawidłowe. Zrozumienie grupy docelowej to segmentacja naszych klientów. Tutaj należy jednak uważać, by nie przesadzić w zbyt szczegółową stronę. Co ciekawe kampanie e-mail marketingowe najskuteczniejsze okazują się puszczone na duże grupy. Segmentacja ma swoje uzasadnienie raczej wówczas, gdy oferta jest tak podzielona, że dane produkty pasują ewidentnie do jednej grupy. Jak więc widać prowadzenie kampanii mailingowych jest dosyć skomplikowane, dlatego też lepiej powierzyć to zadanie fachowcom.

Related Posts

Chcesz wypromować swoją firmę przeprowadzkową? Oto kilka porad

Usługa zwana przeprowadzkami jest niezwykle popularna. Po prostu bardzo dużo osób a także firm  przeprowadza się. Założenie takiej firmy tez nie jest rzeczą bardzo skomplikowaną i tak…

Vernandnea